Meg og reiser og eventyr og sånn

Tradisjonen tro

Det har blitt en årlig tradisjon dette, med en skitur til Hemsedal med vennegjengen.  Nytt av året var at hytten ble oppgradert til å ikke bare ha badstu, men også både innendørs og utendørs ...

2016

Januar: Hemsedalstur. Det hemmelige frøet i magen som skulle bli en liten Sofius passerte 12 uker, og var dermed ikke hemmelig lengre. Februar: Strikking. Ultralyden viste at vi skulle få en bes...

Oslotur

Man trenger ikke reise langt for å reise på ferie. Mankan f.eks. ta toget til byens hovedstad og treffe fine mennesker som bor der. Når det tilfeldigvis klaffer med strålende sol i Oslo og full sto...

Roskilde 2015

Rart det der, hvordan disse tre ukene har fløyet avgårde. Det er den første sommeren der jeg ikke er ansatt i kommunen, og derfor også min første sommer med kun 3 uker sommerferie. Det gjorde egent...

Italia rundt

Før jul måtte vi levere inn ønsker for årets turnus, der vi ønsket oss 2 uker ferie midt i april. Det fikk begge innfridd. Som de flinke planleggerne vi er, bestilt...

Livet mitt ble plutselig en episode av Seinfeld

Som sagt i forrige innlegg, så har vi gitt vekk flere skap og hyller ved hjelp av finn.no sitt gratismarked. Vi la ut 2 dvd-hyller, en bokhylle, 2 skap med glassdører og en glasshylle torsdag kvel...

November

November startet fint den. Jeg har to uker ferie til gode fra gamlejobben før jeg begynner i nyejobben, som jeg har brukt de siste to ukene. Ferie fra turnusarbeid betyr at når venninner invitere...

Fine ting #20

Har jeg tidligere nevnt at Kjæresten er en utrolig flink fotograf? Kanskje en gang eller to? Det er iallfall ganske stor kvalitetsforskjell på bildene våre. Han har både "blikket" for motiver og f...

Paris

Paris var fantastisk. Selv om det regnet nesten alle dagene, mens det var hetebølge hjemme. Men hva gjør egentlig det? Vi fikk gjort en del likevel, trengte bare hver vår paraply. Man er liksom ikk...

#RF14

Roskilde er ferdig. Dessverre. Det er noe med stemningen. Musikken. Folkene. Vennskapene. Den lunkne tuborgen. Den enormt store sekken, som rommer alt man trenger, pluss litt til. Som på mystisk...

HJEMME!

Da er vi endelig hjemme. Ikke endelig som i at jeg absolutt ville hjem. Hvis jeg kunne fått bestemme (og vært millionær) hadde jeg gjerne vært på ferie noen uker til altså. Men etter over 30 timer...

Retur fra Sørøyen

31/1 Nå har vi vært på Sørøyen siden den 18. Etter Queenstown kjørte vi til en plass som heter Fjordlands. Gjett hva de er kjent for... Joda, fjorder... Så vi har sett høye fjell og dype fjorder. ...

Kjære dagbok. Reisebrev

25/1 Eventyret fortsetter. Nå befinner vi oss på sør-øyen,i byen Queenstown. Her har vi vært i noen dager allerede. Etter vi tok fergen kjørte vi langs østkysten og var et døgn i Kaikoura. Her had...

Bildedryss fra New Zealand

Postkort

Før jeg oppdaget at dropbox syncer bildene jeg tar med telefonen til Padden, fant jeg ut at jeg skulle tegne bilder av det vi har gjort på. Så derfor kommer det nå noen postkort som hører med til d...

Siden sist

Skrevet 17 januar. Tredje reisebrevet. Nå har vi kommet oss til Wellington. Her skal vi være en natt før vi tar fergen til Sørøyen i morgen. Siden sist har vi tilbragt en del tid på den sentrale d...

Reisebrev, andre del

Igjen, en vegg av tekst. Sorry. Skrevet den 12/ 1 . Etter vi hentet bilen bar det strake veien nordover. Kjæresten er jo en eminent sjåfør, og med meg som kartleser og påminner til at man kjører p...

God aften!

Hei alle! Kos dere med denne veggen av tekst! Nå er vi trygt fremme i New Zealand. Det var en enormt lang reise. Nærmere 40 timer tok det fra vi satt oss i taxien hjemme til vi var sjekket inn på ...

Hyttetur og bursdag sånn

Kleven har hatt bursdag han. De som har fulgt med her en stund vet at Kleven er bloggens største fan. Til og med når vi var i Uganda sammen maste han om at jeg måtte blogge hver dag, selv om han va...

Siden sist, Roskilde:

Siden sist har jeg vært på Roskilde festivalen. Der har jeg: Truffet igjen verdens beste Camp. Det er et sånn herlig sammensurium av forskjellige mennesker fra forskjellige steder. Noen kjenner n...

Hadebra

Hade bloggen. Vi drar til Roskilde vi. Snakkes

Siden sist har jeg vært i London

- Med 4 fine folk, verdens beste selskap. Våknet dag 2 til pannekaker, egg, bacon og kaffi. Vurderer å invitere Alex og Bjørn til å flytte inn til meg hvis de lover å lage sånn frokost hver dag. -...

Tokyo (You've got the rhythm in you)

Etter 24 timer på reisefot for å komme hjem igjen er hverdagen tilbake, og jeg har allerede rukket å bli kalt både rasist og en "jævla utlending". Alt er tilbake til normalen med andre ord. Men på...
A

A

28, Bergen

Jeg pleide å være kul, men så ble jeg mor. En noe motvillig mamma-blogg.