Mai-strikk

Jeg har begynt på årets julegaver, sånn for å være skikkelig forberedt og slippe å stress-strikke hele november og desember. 

Foreløbig er en gave ferdig, og en annen halvferdig. Av naturlige årsaker må årets julegaver holdes hemmelig, selv om jeg ikke mistenker Besto for å være en fast leser av bloggen min.. Det er liksom noe med julegaver, de skal ikke vises frem for hele verden, og iallfall ikke allerede i juni! Likevel får jeg tid til litt småting innimellom. Sånn for avvekslingen sin del.

Jeg ble ferdig med et utrolig gøy prosjekt, nemlig verdens styggeste restegarnstights! Strikket i masse restegarn på oppskriften til Drops winter warmer.

Planen er å ha den under turbuksen min når høsten kommer igjen. Så slipper jeg å fryse på stumpen.

Et annet prosjekt jeg nesten er helt 100% ferdig med er den hjemmestrikkede vognposen til Sofie. Denne vognposen inneholder ikke bare garn og stoff, men også en stor mengde blod, svette og tårer. Og banneord. Mange banneord. Ikke bare skulle den strikkes, men det skulle også sys og klippes. Og det skulle lages hull til selene i vognen, den strikkede posen måtte monteres sammen med fyllet sånn at hullet til selene passet, det måtte strikkes belegg til oppklippskanten og denne måtte sys fast. Men endelig, nå mangler jeg bare knappene! Og de kommer i posten, snart..

Før belegget er montert.

Den passet heldigvis perfekt! Til vinteren kan jeg åpne opp i bunnen og stappe inn en dyne.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

A

A

29, Bergen

Jeg pleide å være kul, men så ble jeg mor. En noe motvillig mamma-blogg.